اجزای هواساز و کارکرد آنها
نوشته شده توسط : حسین شجاعی

هواساز چیست؟

دستگاه هواساز (AIR HANDLING UNIT) که به اختصار آن را با (AHU) نمایش می دهند از مهمترین تجهیزاتی است که برای تأمین هوای مطبوع و سالم با امکان کنترل و تنظیم دما و رطوبت، عمل فیلتراسیون، کنترل توزیع و حرکت هوا در فصول سرد و گرم سال مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از اصلی ترین تجهیزات سیستم های تهویه مطبوع بوده که در تمام اقلیم های ایران دارای قابلیت نصب و بهره برداری می باشد. هواساز ها در دسته بندی های تک منطقه ای و چندمنطقه ای به منظور انجام تهویه مطبوع در مراکز بزرگ، سالن های اجتماعات، نمایش و سخنرانی، بیمارستان ها، ادارات و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه هواساز و ونداد تجهیز

اجزای هواساز

دستگاه هواساز که به عنوان یک دستگاه تهویه مطبوع مرکزی تلقی می شود، شامل بدنه، فن، الکتروموتور، فیلتر، کویل های سرمایشی و گرمایشی، افشانک های رطوبت زنی، تجهیزات کنترلی، دمپرهای هوای ورودی و خروجی و هوای برگشتی می باشد.

بدنه و ظاهر هواساز

بدنه هواساز معمولاً از ورق گالوانیزه یا پروفیل آلومینیوم به ضخامت 2.5 میلی متر ساخته می شود. اگر هواساز در معرض شرایط هوا یا آلاینده های خورنده باشد، می توان آن را از جنس استنلس استیل نیز ساخت ولی هزینه های آن افزایش خواهد یافت. بدنه دستگاه معمولاً با عایق پلی یورتان با ضریب حرارتی W/(m.K) 023/0 پوشیده می شود. ضخامت این عایق معمولاً 25 تا 50 میلی متر است. همچنین اصولاً محل اتصال درب ها با اسکلت هواساز با نوارالستومری هوابندی می گردد. بدنه هواساز نیز که معمولاً به صورت دوجداره ساخته می شود، در جدار بیرونی با یک لایه رنگ الکترواستاتیک کوره ای پوشش داده می شود.

همچنین جعبه اختلاط هوا در صورت وجود در دستگاه از آلومینیوم اکسترود ساخته شده و دمپرهای آنها می توانند از جنس ورق گالوانیزه، یا پروفیل آلومینیوم باشند.

هواساز و ونداد تجهیز

کویل هواساز

کویل های گرمایشی و سرمایشی از اجزای کلیدی هوارسان محسوب می شوند. کویل های گرمایشی به کار رفته در هواساز می تواند با آب گرم یا بخار تولید حرارت نمایند و یا اینکه از نوع الکتریکی باشد. در کویل های سرمایشی نیز آب سرد خروجی از چیلر جریان دارد.

ادامه مطلب را در مجله ونداد تجهیز دنبال کنید.

 

خرید انواع هواساز از ونداد تجهیز

 

فروشگاه اینترنتی ونداد تجهیز به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، گرمایشی، سرمایشی و موتورخانه، پمپ و سیستم های آبرسانی، استخر سونا و جکوزی، تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید هواساز دارید، می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ونداد تجهیز تماس بگیرید. 




:: برچسب‌ها: هواساز , خرید هواساز , قیمت هواساز , انواع هواساز ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: